fredag 30 augusti 2013

Dörrkrans med rönnbär och äpplen

Våran dörrkrans såg verkligen bedrövlig ut efter sommaren. Solen hade gått hårt åt den, band och dekorationer var alldeles bleka och spröda. Jag klippte bort allt men behöll stommen. Kransen av grenar gjorde jag för några år sedan av grenar från äppelträdet. Vattenskott är långa och böjliga och ypperliga att tvinna till kransar :)



Den nya sensommar / höstdekorationen blev rönnbär, vinteräpplen och gula band. Rönnbären träde jag upp på en grov "ståltråd" som jag format lite innan. Äpplena stack jag samma tråd igenom och satte fast och till sist använde jag tunn ståltråd till att fästa rosetterna. Minst sagt färgglatt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)