onsdag 21 augusti 2013

Koppar S

Pyssel och knåp. För en tid sedan beställde jag lite pyssel grejer från makeandcreate.se bland annat bokstaven S i papp. Efter en massa velande bestämde jag mig för att det inte skulle bli rosa med vita prickar som var ett av favoritförslagen. Utan det skulle bli ett koppar S. Ärgad koppar för att vara mer exakt.

Jag målade bokstaven först mörkt grön och sedan "gnuggade" jag på vitt och svart i flera lager för att få djupet i ärgen. Den vita och svarta tog jag bara tunt tunt av på en svamp och borstade med en torr pensel för att få lite olika struktur. Jag använde akrylfärger från panduro och blandade själv den gröna. Både den vita och den svarta spädde jag med lite vatten för att de inte skulle bli för täckande.

Effektiv målartid blev nog ca 30 minuter men jag lät det torka mellan varje lager, så projektet i sig tog en dag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)