onsdag 12 februari 2014

Citron sjal i Malabrigo lace

Den är så skööööön. Det kan vara så att jag blivit lite kär i min senaste sjal. Den här gången har jag följt ett mönster till punkt och pricka. Jo, det är sant, jag gör det ibland ;) 

När jag fyllde år fick jag några härvor med ren garnlycka. Mamma hade nämligen köpt Malabrigo lace till mig. Den ena var en som kallas Arco iris. Garnet är färgat så det skiftar i grönt gult och lila när man stickar med det. 50 gram lace räcker längre än man tror... så det blev faktiskt en sjal, inte jättestor men alldeles lagom enligt mig. Jag bär ju oftast mina sjalar bak och fram och den här täcker upp alldeles lagom i halsen på jackan. Sa jag att den var mjuk..? Garnet var härligt att sticka med och slutresultatet är skön att använda. Bättre blir det ju knappast.

Mönstret heter Citron och du hittar det svenska mönstret här och på Ravelry här.


stickad sjal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)